Kiknek ajánljuk?
Vállalkozóknak, vezetőknek, minőségügyi szakembereknek, mérnököknek.
Optimális terjedelem: 3 nap
Optimális csoportméret: 8-12-18 fő
Összefoglaló a képzésről:
A képzés során lehetőség nyílik olyan strukturált módszerek elsajátításárára, melyek segítségével a működés során felmerülő problémák kezelése hatékony lesz.
Minden vállalat/vállalkozás küzd valamilyen problémával. A kérdés inkább az, hogy a vezető mennyire tájékozott, képes-e eldönteni mikor melyik módszert kell alkalmazni a hatékony problémamegoldáshoz.
A képzés leírása:
- A problémamegoldás alapjai
- Problémamegoldás általános megközelítése
- Kreatív problémamegoldás
- Strukturált problémamegoldás
- PDCA megközelítés
- A probléma azonosítása, helyzetértékelés fontossága
- Ötletgenerálás
- Ok keresés és 7QC eszközök
- A megoldási javaslat kiválasztása, bevezetése, validálása és fenntartása.
Tematika / Tárgyalt főbb témakörök napi bontásban:
1. nap:
- A problémamegoldás alapjai
- Problémamegoldás általános megközelítése: definiálása, elemei, eszközei, nehézségei
- Kreatív problémamegoldás: a problémamegoldás lépései, a kreativitás fejlesztése
- Strukturált problémamegoldás: a 7 lépéses folyamat, alapelvek
- Csoportos foglalkozás
2. nap:
- Strukturált problémamegoldás (folytatása): PDCA megközelítés, G8D definiálása, általános ismeretek, folyamatos fejlesztés
- A probléma azonosítása, helyzetértékelés fontossága
- Ötletgenerálás: brainstorming, affinitás diagram
- Ok keresés és 7QC eszközök: 5WHY problémamegoldás gyökérok analízis fontossága, 7QC eszköz és használatuk,gyakran használt egyéb technikák
3. nap:
- Előző napi anyag összefoglalás, prezentálás csoportonként
- A megoldási javaslat kiválasztása, bevezetése, validálása és fenntartása
- Összefoglalás: A problémamegoldás eszközei és felhasználási területük
- Csoportos foglalákozás
Módszertan képzésre/vizsgára:
A képzés interaktívan történik, gyakorlati példákon és esettanulmányokon keresztül. Cél a különféle csoportos és egyéni gyakorláson keresztül az elméleti anyag minél pontosabb elsajátítása.
_____________________________________
A tréning kihelyezett, vállalati formában is elérhető. Rugalmasan alkalmazkodunk megrendelőink kívánságaihoz az ország egész területén. További információkért és egyedi ajánlat igényléséért forduljon képzés felelősünkhöz!
Előadó bemutatása:
Dr. Lázár Mariann - Szervező vegyészmérnöki diplomáját 1993-ban szerezte a Pannon Egyetemen, majd ugyanitt szervezetfejlesztésből doktorált. Ugyanezen a helyen fertőződött meg az üzleti menedzsment szociálpszichológiai oldalával és a TQM filozófiával. Kellő elméleti felkészítés után a nemzetközi iparban próbálta ki magát, ezzel az elmélet mellé a gyakorlati tudást is megszerezve. Olyan nagynevű cégeknél dolgozott vezetőként, mint Philips, General Electric, Continental. Csapattagként, a csapatokat motiválva, új gondolkodási sémákat bevezetve érte el sikereit. Személyes jellemzői közül talán a legfontosabb az, hogy képes a környezetét befolyásolni, gondolkodásmódokat formálni. Hisz a csapatban, hisz a problémák megoldásában, hisz a fejlődésben, s képes az ezekhez vezető utat megtalálni, segíteni mások képességeinek, készségeinek, motiváltságának alakítását.