Oldal nyomtatása
Excel tipp

A legjobb tippünk: iratkozzon fel Excel témájú hírlevelünkre,
és megtekintheti a korábbi tippeket is,
valamint rendszeresen új Excel tippekel gazdagíthatja tudását!


Hogyan lehet külön munkalapokon lévő adatokat egy munkalapon összesíteni?

Az időszakos összesítések elkészítése időigényes lehet. Legfőképpen ha az adatok nem voltak megfelelően rögzítve. Az alábbi kis videóban bemutatjuk hogyan lehet egyszerűbben összesíteni a különböző munkalapokon lévő adatokat.

Első körben a munkalapokokat csoportosítottuk. Így mindegyik munkalapon egyszerre tudunk műveleteket végezni.

A videóban bemutatjuk, hogy egyszerű hivatkozást használva hogyan lehet összesítést készíteni minden egyes cellára külön hivatkozva. Ez a módszer teljesen jól működik, de nagyon időigényes és nagy a hibázási lehetőség is.

A harmadik lépésben az INDIREKT() függvény használatát mutatjuk be, melynek segítségével szövegdarabokból összerakjuk a munkalapok nevét és a kívánt cellát.

A munkalapok nevét összefűzzük (a példában 2019.01.01 melyet szövegként kell kezelni ezért aposztrófot teszünk a dátum elé) a cella nevével (L2), ahol a kívánt érték szerepel: A4&"!L2". Az & jel összefűzi, a szövegrészt " " közé tesszük, a ! pedig az Excel által használt jelzés munkalapok közötti hivatkozásra. A cél az, hogy szövegesen létrehozzuk a munkalap nevét és a kívánt cella hivatkozását: 2019.01.01'!L2. Az INDIREKT() függvény két argumentumbok áll. Mivel A1 típussal dolgozunk, ezért a második argumentum el is hagyható.

A folyamat meggtekintéséhez kattintson az alábbi videóra.

 

 
 
 
 
 
 

 


Szeretne további tippeket?
Iratkozzon fel 
Excel témájú hírlevelünkre,
és rendszeresen új excel tippekel gazdagíthatja tudását!


Fejlessze tudását, további hasznos trükkökkel! Már egy nap alatt jelentősen növelheti hatékonyságát Excel képzéseinken.