Dr. Szabó Zoltán

Egyetemi docens, számos külföldi egyetemen folytat vendégoktatóként oktatási tevékenységet. Rendszeresen publikál nemzetközi és hazai tudományos folyóiratokban. Oktatói, kutatói és tanácsadói munkájában egyaránt arra irányítja a figyelmet, hogy a marketing és menedzsment kihívásokra csak átfogó tudás- és információ-háttérrel lehet optimális megoldásokat találni.

Képzések, amelyeken Zoltán oktat:
Nemzetközi Marketing Menedzsment
Szolgáltatásmarketing képzés
Bormarketing

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/zoltan-szabo-b381b8a0

Szabó Zoltán a Gödöllői Agrártudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Marketing szakirányán végzett 1998-ban (MSc).

A PhD fokozatot 2007-ben szerezte és ebben az évben fejezte be tanulmányait a Webster University és SZIE közös MBA képzésében. 2013-ban habilitált a Szent István Egyetemen.

Számos kutatási programban vett/vesz részt, mint OTKA, Leonardo da Vinci, ENDURE. Nemzetközi és hazai tudományos konferenciák és szaklapok rendszeres bírálója, mint IFAMR, YRS, AWBR, Gazdálkodás.

Dolgozott Hollandiában a Rabobank International-nél Utrechben és az A&P Hypermarketnél. Rendszeres tanácsadói és marketing kutatási munkái számos hazai és nemzetközi vállalkozás marketing tevékenységét segítették az elmúlt években. Több, mint tíz éve készít a Budavári Borfesztiválról fogyasztói felméréseket.

Számos külföldi egyetemen folytat oktatási tevékenységet, rendszeres vendégoktató Ausztriában, Romániában és Szlovákiában.

Rendszeresen publikál nemzetközi és hazai tudományos folyóiratokban, és felkért előadó szakmai konferenciákon. Több mint 75 publikáció szerzője és társszerzője valamint a YRS nemzetközi konferencia tudományos és szervező bizottságának tagja. Első saját könyve 2011-ben jelent meg bormarketing területen. Publikációi listáját az alábbi linken lehet megtekinteni:  https://vm.mtmt.hu/www/index.php?AuthorID=10013313

Szakmai hitvallása:

„A marketing számos menedzsment és tudományterületet magába foglaló tevékenység. Nélkülözhetetlen a nemzetközi és hazai fogyasztási trendek ismerete, valamint a folyamatos szakmai továbbképzés, amennyiben naprakész ismeretekkel kívánunk rendelkezni. Oktatói, kutatói és tanácsadói munkámban egyaránt arra irányítom a figyelmet, hogy a marketing és menedzsment kihívásokra csak átfogó tudás- és információ-háttérrel lehet optimális megoldásokat találni.”

Kiemelt publikációi:

1. Szabó Zoltán, Komáromi-Gergely Anikó – Széles Zsuzsanna (2014): The Role of Event Marketing in Case of the Buda Castle Wine Festival, 8th AWBR International Conference, Geisenheim Germany, p. 12.
 
2. Szabó Zoltán, Papp János, Konkoly Mihály (2013): Nemzetközi fogyasztási trendek In: Hajdu Istvánné (szerk.) Borkereskedelem. Tatabánya : Alfadat-Press Kiadó, 2013. pp. 164-171.
 
3. Szabó Zoltán (2011): A bor disztribúciós csatornáinak marketing szempontú értékelése, Szent István Egyetem Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola Ökonómiai Tanulmányai; 7., ISBN:978-963-502-931-0, Agroinform Kiadó Budapest, 2011. 147 p.
 
4. Szabó Zoltán, Komáromi-Gergely Anikó (2011): Turisztikai és vendéglátó marketing - Esettanulmány Budavári Borfesztivál, Gödöllő: Szent István Egyetem, 2011.; ISBN:978-963-269-245-6, 180 p.
 
5. Szabó Zoltán –Széles Zsuzsanna –Gergely Anikó: Analysing Regional and Place Marketing Activities in Hungary through the Example of Specific Regions, IFMA, Agriculture: Food, Fiber and Energy for the Future, USA, pp. 261-279
 
6. Szabó Zoltán – Széles Zsuzsanna – Zilai Zoltán – Sárik Ferenc – Gergely Anikó: The Role of the Budapest International Wine Festival in the Wine Marketing of Hungary, Journal of Interntional Scientific Publications: Economy and Business, Info Invest, Bulgaria, Vol. 3., ISSN 1313-2525, pp. 704-722
 
7. Gergely Anikó – Szabó Zoltán: Régió-és településmarketing Debrecenben, Gazdálkodás, 2007.3.51. évfolyam, pp. 62-66
 
8. Szabó Zoltán – Papp János: Analysing the producers’ decision making process in the Hungarian wine sector, XXX’th OIV World Congress of Vine and Wine Budapest 10-16 June 2007, CD-ROM, 6 p.
 
9. Szabó Zoltán – Széles Zsuzsanna: Analysing Wine Buying Behaviour in Hungarian Hypermarket, 26th Conference of the International Association of Agricultural Economists 12-18 August 2006, The Gold Coast, Australia, 16 p.
 
10. Szabó Zoltán: Comparing wine consuming habits in hypermarkets of The Netherlands and Hungary, 14th International Farm Management Congress 2003 Perth, Western Australia, pp. 666-672
 
11. Papp János - Komáromi Nándor - Szabó Zoltán: Fogyasztói értékítéletek a bormarketingben, Marketing & Menedzsment 2002, XXXVI. Évfolyam, ISSN 1219-03-49, pp. 72-75
 
12. Szabó Zoltán – Papp János: Borfogyasztási szokások holland hipermarketekben, Élelmiszermarketing-tudomány I. évfolyam 4/2000, ISSN 1586 6912, pp. 17-24